Erhvervsservice Nord har specialisterne, og nu kan de købes på abonnement med præcis det timetal om måneden, som den enkelte virksomhed har behov for. Skagen Varmeværk har hyret en kommunikationskonsulent.
”Vi er rigtig gode til at lave fjernvarme, og Erhvervsservice Nords kommunikationskonsulent er rigtig god til at fortælle en historie og skrive en tekst, som folk kan forstå. Vi har valgt at gøre det, vi er bedst til, og trække på specialisten, når vi har behov for at kommunikere med vores forbrugere og det øvrige lokalsamfund,” siger direktør Thomas Rasmussen, Skagen Varmeværk, og tilføjer:
”Det er meget let for os: Vi bruger en halv time eller tre kvarter på at fortælle kommunikationskonsulenten, hvilke budskaber vi gerne vil have ud, og så skal vi ikke spekulere mere på det, før vi en dag eller to senere får en grydeklar pressemeddelelse med foto og det hele. Erhvervsservice Nord hjælper også med at sende pressemeddelelsen ud til de relevante medier.”
Skagen Varmeværk leverer fjernvarme til omkring 2800 husstande i Skagen og har derfor løbende behov for at være i dialog med sine forbrugere. Samtidig har bestyrelsen ønsket at skrue op for kommunikationen for at få fortalt de gode historier fra varmeværket. Værket gør det nemlig rigtig godt, har en af landets laveste afregningspriser og en meget stor andel af vedvarende energikilder.
”Når vi gerne vil fortælle de gode historier, er der to overordnede formål. Det ene er at forsikre vores forbrugere om, at de har valgt den rigtige varmekilde, at gøre dem glade og stolte over at være en del af den grønne omstilling. Det andet formål er at gøre fjernvarmen attraktiv for nye forbrugere. Vi arbejder hele tiden for at udbygge vores forsyningsnet og skaffe nye forbrugere. Flere fjernvarmeforbrugere betyder nemlig mere effektiv drift og lavere priser for alle vores forbrugere,” siger Thomas Rasmussen.